Artikel bloggers

Monday, January 03, 2011

Pemuda Asli ngan Pemuda Bandar

,

Dua orang pemuda sedang menikmati makanan di sebuah Restoran, kerana menghadiri seminar Kebudayaan. Seorang Pemuda Bandar dan seorang wakil dari Pemuda orang Asli. Mari kita ikuti perbualan antara Pemuda Bandar dan Pemuda Orang Asli ini.

P.Asli : Orang Bandar kebanyakan semuanya pengotor!

P.Bandar : Eh ! Kenapa pulak?

P.Asli : Yelah,1. Orang bandar suka makan ayam kg, ayam kg suka makan sepatu manusia, 2. Orang bandar
makan lembu, lembu suka makan rumput yang tumbuh merata-rata bercampur dgn segala macam najis dan dipijak-pijak manusia. Tengok kita Orang asli, makan semua jenis yang‘terbang’ sahaja. Jadi, kebersihannya terjamin. Contohnya; Orang Asli suka makan monyet, monyet makan buah-buahan,Orang Asli suka makan tupai, tupai makan buah-buahan, Orang Asli suka makan burung, burung pun suka makan buah-buahan.

P.Bandar : Panas jugak rasa hati ni. Lalu berfikir macamana nak kenakan Pemuda Asli yg angkuh itu.

Lalu Pemuda Bandar pun bertanya,”Oh! Orang-orang awak suka makan jenis yg ‘terbang’ ajelah ye..? Kalau macam tu ‘HELIKOPTER’ makan tak?”.

P.Asli : Terbang tak?

P.Bandar : Oh terbang….

P.Asli : Makan sikit-sikit!

p/s: Kuat betul gigi Orang Asli tue blh makan besi helikopter...hahaha. So jgn jadi bodoh sombong ye kengkawan.

2 Kritikan pedas to “Pemuda Asli ngan Pemuda Bandar”

  • January 3, 2011 at 8:32 AM
    Mknace says:

    :) :) :)
    terbaeekkk!!!!

    delete
  • January 3, 2011 at 8:40 AM
    sollehahn says:

    haha...org asli yang bajet tau macam2

    delete

Sila Tinggalkan Jejak Kaki Anda Di Sini

 

Journey of Youth Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger