Artikel bloggers

Mari Ushar Promosi Hangat

Saturday, February 12, 2011

Surat Lamaran

,

Kepada ……………………………………..

Calon isteri saya,
Calon ibu anak-anak saya,
Calon menantu ibu saya,
Dan calon kakak buat adik-adik saya.

Assalamu'alaikum Wr Wb

Mohon maaf kalau anda tidak berkenan.
Tapi saya mohon bacalah surat ini hingga akhir.
Baru kemudian silakan dibuang atau dibakar.
Tapi saya mohon, bacalah dulu sampai selesai.

Saya, yang bernama ..........................
menginginkan anda ...........................
untuk menjadi isteri saya.
Saya bukan siapa-siapa. Saya hanya manusia biasa.

Buat masa ini saya mempunyai pekerjaan.
Tetapi saya tidak tahu,
apakah kemudiannya saya akan tetap bekerja.
Tapi yang pasti saya akan berusaha,
mendapatkan rezeki untuk mencukupi keperluan,
isteri dan anak-anakku kelak.

Saya memang masih menyewa rumah.
Dan saya tidak tahu,
apakah kemudiannya akan terus menyewa selamannya.
Yang pasti saya akan tetap berusaha agar,
isteri dan anak-anak saya,
tidak kepanasan dan tidak kehujanan.

Saya hanyalah manusia biasa,
yang punya banyak kelemahan dan beberapa kelebihan.
Saya menginginkan anda untuk mendampingi saya.
Untuk menutupi kelemahan saya,
dan mengendalikan kelebihan saya.

Saya hanya manusia biasa.
Cinta saya juga biasa saja.
Oleh kerana itu,
saya menginginkan anda,
supaya membantu saya,
memupuk dan merawat cinta ini,
agar menjadi luar biasa.

Saya tidak tahu apakah kita nanti,
dapat bersama-sama sampai mati.
Kerana saya tidak tahu suratan jodoh saya.
Yang pasti saya akan berusaha sekuat tenaga,
menjadi suami dan ayah yang baik.

Kenapa saya memilih anda?
Sampai saat ini,
saya tidak tahu kenapa saya memilih anda.
Saya sudah sholat istiqarah berkali-kali,
dan saya semakin mantap memilih anda.
Yang saya tahu,
saya memilih anda kerana Allah.

Dan yang pasti,
Saya menikah untuk menyempurnakan agama saya,
juga sunnah Rasulullah.
Saya tidak berani menjanjikan apa-apa,
saya hanya berusaha sekuat mungkin
menjadi lebih baik dari sekarang ini.

Saya memohon anda sholat istiqarah dulu,
sebelum memberi jawapan pada saya.
Saya beri masa minima 1 minggu, maksima 1 bulan.
Semoga Allah redha,
dengan jalan yang kita tempuh ini. Amin

Wassalamu'alaikum Wr Wb

p/s: Sape nak cuba lamar mcm nie? Mesti terharu pompuan tue bace kan...hehehe

37 Kritikan pedas to “Surat Lamaran”

  • February 12, 2011 at 12:44 PM
    AmyZana says:

    wah ! panjangnya skrip :D

    delete
  • February 12, 2011 at 1:13 PM
    n4dh!3r4 says:

    kalau ada org lamar sy camni konpem terima terus.. hehe :)

    delete
  • February 12, 2011 at 1:22 PM
    zih@n says:

    dgn mak bapak perempuan tu tharu skali.. =)

    delete
  • February 12, 2011 at 1:26 PM

    haha dah cubetrytes ke kih3

    delete
  • February 12, 2011 at 1:48 PM
    Cik Ajuera says:

    alangkah bahagia nye klau ade org lamar sye cam nie,,,so,,,,,sweat u

    delete
  • February 12, 2011 at 1:54 PM

    ^_^ mnarik. tenang jer bace..hihi

    delete
  • February 12, 2011 at 1:54 PM
    kay_are says:

    memang leh wat terharu habis ni.. sendiri bace pun terharu.. huu

    delete
  • February 12, 2011 at 2:37 PM
    mira_nas says:

    oh my.. baca smpai blushing..
    tapi kan kena gak ubah suai untuk mintak permission kat mak bapaknya

    delete
  • February 12, 2011 at 3:24 PM
    Anonymous says:

    wahhhhh......

    delete
  • February 12, 2011 at 3:55 PM
    Unknown says:

    tak cair pun.haha.

    delete
  • February 12, 2011 at 4:49 PM

    wow..hebat!haha

    delete
  • February 12, 2011 at 9:59 PM
    caer sasuke says:

    stuju..trus terima..ahaha

    delete
  • February 12, 2011 at 10:26 PM
    Anonymous says:

    uishh..untung la klu dpt..huhuhu..mmg terharu.. :D

    delete
  • February 13, 2011 at 1:11 AM

    thumbs up!......
    terharu baca =)

    delete
  • February 13, 2011 at 1:16 AM
    TeAqArH says:

    x byk ckp..amek tros...

    delete
  • February 13, 2011 at 1:27 AM
    Yuni Aisyah says:

    wah terharunya kalo dpt surat cmnie...konpem la terima terus..hikhik

    delete
  • February 13, 2011 at 9:19 AM
    LadyBird says:

    best jugak dpt surat mcm ni..
    pasti akan kunukilkan surat jawapannya..
    supaya die mengetahu..
    aku juga begitu..

    kita hanya mampu merancang,
    tetapi Allah yang menentukan..

    delete
  • February 13, 2011 at 10:01 AM
    lileey says:

    sweet!~huhuhu.nk jugak.hhaha

    delete
  • February 13, 2011 at 10:12 AM
    monsterz says:

    kalau ade org bg kat cik mira mcm ni, cik mira terima tros kot...mane nak dapat laki yg baek cmni dah..DAH XDE KOT KAT DUNIA NI......

    delete
  • February 13, 2011 at 10:42 AM
    Mr.TN_SkY says:

    perghh bro haha :-D..ada ura - ura2 kew? haha :-p
    em..nampaknya yang byk komen adalah girl =_=..laki kena berusaha nampaknya untuk menjadi setanding seperti lelaki didlam surat diatas..:-D

    Diterima Menyertai 100 Penulis Editor!

    delete
  • February 13, 2011 at 1:28 PM
    syerilhusna says:

    haihh . kalau dapat surat macam nih , ceril terus terima , kawen tyme tu juga . haahaha XDD

    delete
  • February 13, 2011 at 1:32 PM
    Unknown says:

    pjg benaq surat.

    Klik sini-Mat Rempit Jalanan

    delete
  • February 13, 2011 at 1:58 PM
    mizzapple says:

    hoho.
    terharunya.
    dlm 10 mybe ada 2,3 org je cmnie.

    delete
  • February 13, 2011 at 2:57 PM
    Anonymous says:

    Syukran ya Youth..;)
    alangkah indahnya..
    Spa insan bertuah ni??

    delete
  • February 13, 2011 at 3:03 PM
    EidaAz says:

    :)
    moga2 kita antara gadis2 yang bertuah...yang cinta diberikan kerana Allah :)

    delete
  • February 13, 2011 at 3:11 PM
    Unknown says:

    Salam..andai saya yg menerima surat ini, saya juga akan solat istikharah dulu..berbincang dengan parents dan sepakat membuat keputusan tentang lamaran ini..soal perkahwinan bukan boleh dibuat main2.Ia perlu dibuat dgn pilihan yg tepat ^_^

    delete
  • February 13, 2011 at 3:46 PM
    DhiYa KiRaNa says:

    trharu bce surat nie,,,mndalam mksdnyer,,,cnta kerana Allah,,=),,sukar tuk diperolehi

    delete
  • February 13, 2011 at 5:58 PM
    Unknown says:

    ayat manis seyh!

    delete
  • February 13, 2011 at 6:00 PM
    fazaira says:

    bagus utk di amalkan mcm ni...

    delete
  • February 14, 2011 at 12:54 AM
    jeri says:

    ,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
    //__l_l_,\____\,__
    l_---\_l__l---[]lllllll[]
    _(o)_)__(o)_)--o-)_)___
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Salam Persahabatan kami datang ziarah blog anda
    http://ting-tong99.blogspot.com
    http://hasmeehaslina.blogspot.com/
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Kajang Pak Malau kajang berlipat,
    Kajang hamba mengkuang layu,
    Dagang Pak Malau dagang bertempat,
    Dagang hamba Tumpang lalu

    Salam kunjungan salam ziarah…. Thanks kerana berkongsi story pada kami. Salam sebuah persahabatan salam satu perkenalan dari blog kami... Moga kami mendapat maklum balas dan respont yang baik dari blog anda...

    delete
  • February 14, 2011 at 9:24 AM
    nunama says:

    aah terharu. sangat.
    kalau tak silap, ini kisah benar kan?
    yg dicerpenkan oleh kawan dia. hehe.
    ape yg pasti, kalau kita nak mcm ni,
    "kita kena menjadi dulu, pastu mencari."
    tapi, kadang2 tu, tak perlu mencari, dia akan dtg sendiri.
    semua itu rezeki dari Dia.
    wallahualam. :)

    p/s: semoga tuan blog menemui cinta yg dicari. (n_n)

    delete
  • February 14, 2011 at 10:02 AM

    top xpernah wat surat cm ni .. hehehe :)

    delete
  • February 14, 2011 at 1:53 PM
    Sarah Abadan says:

    bro...kene pastikan pompuan tu seorang yg rajin membaca juge...ahaa

    delete
  • February 14, 2011 at 11:35 PM
    fara feroza says:

    huhu..kalau kena lamar cam ni..mesti tak tau nk ckp pe...:)...

    delete
  • February 14, 2011 at 11:53 PM
    ayin~weeweet says:

    suwit!!

    delete
  • February 14, 2011 at 11:54 PM
    tutopod says:

    so romantic, how is the result? are your girlfriend accept you to become her wife?

    delete
  • February 15, 2011 at 7:23 AM
    Mr.TN_SkY says:

    hahaha..popular post nie..ha jwb bro :-D

    Panas! Valentine Days Vs Maulidur Rasul??

    delete

Sila Tinggalkan Jejak Kaki Anda Di Sini

 

Journey of Youth Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger