Artikel bloggers

Monday, December 27, 2010

Kicap Pekat Berperisa CICAK

,

KANGAR - Selama sebulan ini, sebuah keluarga terdiri lapan orang di Taman Merpati di sini tidak menyangka keenakan makanan yang mereka nikmati menggunakan kicap soya pekat, rupa-rupanya bercampur bangkai cicak.

Bangkai cicak dalam kicap pekat yang turut mempunyai tanda sijil halal itu hanya disedari ketika keluarga tersebut menggunakannya untuk memasak nasi goreng kira-kira pukul 7 malam kelmarin.

Menurut Norazura Arip, 32, bangkai cicak sepanjang dua sentimeter itu tiba-tiba terkeluar dari botol kicap berkenaan ketika dia menuangkannya ke atas senduk untuk memasak nasi goreng.

"Saya menjerit kerana terkejut melihat ada cicak keluar dari botol kicap ini yang telah pun bertukar warna menjadi kehitaman.

"Ekoran itu, kami sekeluarga kini berasa loya-loya dan trauma setelah memikirkan selama sebulan ini kicap tersebut digunakan dalam masakan seharian kami," katanya kepada pemberita ketika ditemui di sini semalam. Sumber - KOSMO

p/s: Mak aii mesti rase kicap tue sedap menjilat pinggan nie.Sape da pengalaman mcm nie?Korang penah rase x?haha

7 Kritikan pedas to “Kicap Pekat Berperisa CICAK”

  • December 27, 2010 at 5:55 PM

    Mak ai..sebulan mkan kicap perisa cicak..mujur tak keracunan makanan.Bahaya betul! Huhuhuhu..

    delete
  • December 27, 2010 at 6:01 PM

    klau cicak tokek camner?

    delete
  • December 27, 2010 at 6:11 PM

    Eiymah Fatimah - Keracunan makanan xpe lg.Nk tahan loya pas dh tau tue mak aii x dpt eden nak bayangkan.Confirm trauma gile

    DZ GIFT HOUSE - cicak tokek?ko penah rase eh?haha

    delete
  • December 27, 2010 at 6:24 PM

    kombang lak aiii tokak den ni ha..
    cam tak slero lak nak makan mee pasni
    huhu...

    delete
  • December 28, 2010 at 4:11 AM
    wan muhamad says:

    perasa cicak tu lepas ni jadi cicak man la

    delete
  • December 28, 2010 at 12:35 PM

    Zuraifah - kombang tokak or kombang perut nie?hehe

    wan muhammad - bgs gak idea tue.pe kate aku lantik ko jd pengarah syarikat utk pasarkan produk kicak cicak man.mesti laku.haha

    delete
  • January 5, 2011 at 12:45 PM
    masslina79 says:

    Pembaca sekelian,
    Sila rujuk halaman berikut
    klik sini
    Untuk mendapat fakta kebenaran melalui ujikaji yang telah dijalankan.

    delete

Sila Tinggalkan Jejak Kaki Anda Di Sini

 

Journey of Youth Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger