Artikel bloggers

Monday, December 27, 2010

Perhatian Kepada Peminjam PTPTN

,

Salam Semua...

Nie da kabar baru buat peminjam TEGAR PTPTN. Sape2 yg disenarai hitam or bahase org putihnye blacklisted kena la bayar RM 2000 or RM 3000 je utk kamu berlepas ke LUAR NEGARA atas urusan yg mustahak je i.e sambung blaja or rawatan perubatan.

So selain korang kena bayar ansuran RM 50 sebulan sebelum nie, syarat baru nie juga merupakan MANDATORI jika nak ke overseas. Ade rayuan x nak kurang ke? Tue korang kena tanye pengarah dia...heheh

So aku rase satu je nasihat nak bagi, korang yg pinjam nie bayar la betul2. Tue kan duit rakyat. Dah tue nanti mane nak tau da ahli keluarga korang yg nk pinjam gak ke x dpt lak coz korang2 nie x bayar. Lagipun hutang kan kena bayar. X baik tangguh2.

So pe komen korang? Adakah korang rase syarat baru nie membebankan or dapat bantu PTPTN dapatkan semula duit2 yg masih belum berbayar lagi utk diberi pinjam semula? Fikirkan...

1 Kritikan pedas:

  • December 27, 2010 at 5:48 PM

    Bagi saya,saya suka.Sebab satahu saya dari pengalaman dengan kawan2 yg dah keja,mreka ada duit boleh gi shoping mcm2 barang yg beratus2 ringgit sebulan tapi still xnak gak byar ptptn ni..pdhl benda ni hutang.Lgpun skrg kan ptptn dh kurgkan kos pentadbirn,so bayarlah..sikitpun takpe janji byar..

    delete

Sila Tinggalkan Jejak Kaki Anda Di Sini

 

Journey of Youth Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger