Artikel bloggers

Sunday, February 20, 2011

Hak penjagaan anak - suami atau isteri?

,
Sepasang suami isteri baru bercerai dan mereka bertengkar untuk tentukan hak penjagaan anak tunggal mereka. Pas tu mereka pun pegi ke pejabat agama, jumpa kadi nak minta nasihat.

Kadi tanye kat pompuan tue, "Kenapa awak rasa awak yang paling layak bela anak tu?"

Pompuan tu jawab, “Saya yang mengandungkan anak tu. Saya yang melahirkan anak tu. Dia keluar dari perut saya.”

Si jantan (suami) terkedu sebab dia tau pas ni kadi akan tanye dia lak. Ahh sudah, mende aku nak goreng kadi nie....


Kadi pun tanye si jantan; “Hah…kamu bagi alasan kenapa anak tu kamu yang patut bela”

“Tuan kadi, kalaulah saya ada syiling seringgit, dan saya masukkan dalam vending machine, pas saya tekan satu butang pilihan, maka keluarlah setin air minuman. Saya nak tanye tuan, air tin yang keluar dari mesin tu hak saya atau hak mesin?”

Jawab kadi, "Hak kamu le..”

Jantan tu kata lak, "Hah…sama le kes ni pun. Kan tuan… kan… kan"

p/s: Korang setuju x cam nie?hehehe

19 Kritikan pedas to “Hak penjagaan anak - suami atau isteri?”

  • February 20, 2011 at 10:43 AM
    mrs.sabri says:

    mana boleh samakan anak dengan air tin..biol ke apa..huhu

    delete
  • February 20, 2011 at 10:44 AM
    ruby bieha says:

    msti lh mak yg berhak..

    delete
  • February 20, 2011 at 10:51 AM
    mykhalis says:

    biarlah mak menjage..ayahkan dah banyak masukkan duit syiling dalam mesin.. kalau bukan kerana mesinnye elokk tak dapat nye air tin tue..

    delete
  • February 20, 2011 at 10:58 AM
    adan says:

    sokong komenter yang ketiga...
    walaupun mak jaga anak.. tapi,bapa wajib memberi nafkah.. betul kan..?

    delete
  • February 20, 2011 at 11:03 AM
    LADYHEART says:

    mak jage ank..
    bpk xleh pcye..nnt dye kwen lain,ank bsepah tah kemana..

    delete
  • February 20, 2011 at 11:06 AM
    Abang Long says:

    Dari membazir duit masuk dlm mesin dan dpt kencing manis coz selalu minum air tin, elok gak kalau duit tu simpan dlm tabung anak2...hehehe

    delete
  • February 20, 2011 at 11:33 AM
    KAY says:

    fewitt...setuju dengan abang long dan adan...

    delete
  • February 20, 2011 at 11:50 AM
    Arya Putra says:

    aku ni kerja DEKAT aje dengan mahkamah syariah..jadi, aku lebih tahu siapa yang berhak..

    Yang pasti aku dah lame tak tekan machine vending air tu...heheheheheh...:P

    delete
  • February 20, 2011 at 11:52 AM
    dilazfamily says:

    Tak patut bg alasan mcm tu.
    tu org tak de otak pk memang mcm tu

    delete
  • February 20, 2011 at 4:31 PM
    APAN says:

    haha...boleh ke macam tu...
    layn2..

    delete
  • February 20, 2011 at 4:53 PM

    adoi ! nie kes berat samakan hak penjagaan anak dengan cara beli air tin..sengal !
    haha...

    cam tak ikhlas nak jga anak jer guna jawapan tu..

    delete
  • February 20, 2011 at 4:53 PM

    emak lagi berhak.kseian anak tu d samakan dengan air tin =,=

    delete
  • February 20, 2011 at 4:56 PM
    Pja Ismail says:

    HAHAHA. komen ketiga tu betolll. setuju sgt lah! hihihi. ;p
    ayah tu boleh la msukkan duit dalam mesin lain pulak. =))

    delete
  • February 20, 2011 at 5:25 PM
    riza says:

    adeh...sengal tol!bagi le maknye yang menjaga...kalau bg ayahnye...dia anggap anak tu air tin pulak...x pasal2 kena minum nnt...haru2...

    delete
  • February 20, 2011 at 5:39 PM
    Eda says:

    kalau itu la jwpn si bapa, tak matang langsung dlm memberikan jawapan..air tin disamakan dengan anak..tak patut betul

    delete
  • February 20, 2011 at 9:25 PM
    FurBall says:

    dang kelakar!!hahaha

    delete
  • February 20, 2011 at 11:45 PM
    Bahulu says:

    As salam mai ziarah teman2
    siapa ada hak jaga anak2..ni kes berat..Berat mata terpandang,berat lagi bahu galas..
    join the geng kat sini..yerr
    605 lapor diri

    delete
  • February 21, 2011 at 4:31 AM

    aeiii apedaa?
    sempat lagi pikio mesin tu.
    yang baiknya x payahlah dok bercerai berai.
    hidup bertolak ansur. sian anak tu. bela la sama sama.

    delete
  • February 21, 2011 at 5:15 PM
    fariza fauzi says:

    gila la suami diaaa

    delete

Sila Tinggalkan Jejak Kaki Anda Di Sini

 

Journey of Youth Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger