Artikel bloggers

Saturday, April 02, 2011

Risau 'dibogelkan' dalam Facebook

,
MANGSA (kiri) menunjukkan gambar lelaki yang didakwa mengugut untuk menyebarkan gambar bogelnya kepada Michael Chong di Kuala Lumpur semalam.

Salam sahabat2 semua...

So pada pagi Sabtu nie aku rajin bangun awal lak. Aku lepak layan tengok rancangan Tanyalah Ustaz oleh Ust Zahazan tentang mujahadah melawan nafsu. Bagus betul penerangan Ust tentang apa yg perlu kita buat utk melawan nafsu atau lebih tepat lagi megurus nafsu. So kalau korang da mase pagi2 tue, tengok la rancangan Tanyalah Ustaz di TV9 pukul 7 pagi, da la jugak manfaat ilmu agama kan.

So pas tue aku surf tenet baca paper. Mcm biasa la KOSMO la paper rujukan aku. Ada berita menarik utk aku berkongsi dgn korang atas dasar kepentingan bersama. Sebab berita nie ada kaitan dgn kita gak sbb melibatkan Facebook yang rata2nya masyarakat dunia nie termasuk Malaysia ada akaun Facebook nie.

Berita nie tentang seorang yang dikenali sbg Devi yg merupakan pelajar Fakulti Perubatan, USM kini dalam keadaan tertekan kerana diugut oleh seorang rakan Facebooknya yg mengugut utk sebarkan gambar bogelnya dgn teknik superimpose kepada umum.

Devi dilaporkan berkata dia telah diugut selepas mengesahkan permintaan lelaki tue utk menjadi rakannya di Facebook. Laki tue juga dikatakan telah mengodam akaun Facebook dan Yahoo Devi. So dia ada akses la pada akaun sosial Devi yg membolehkan dia mendapatkan maklumat Devi sewenang2nya.

So pada sahabat2 semua, hati2 ye bila anda nak sahkan seseorang jadi sahabat sosial anda. Dan janganlah jadikan akaun sosial anda i.e Facebook, Myspace, etc sebagai tempat anda mendedahkan hal2 peribadi secara total termasuk upload gambar2 sensasi anda tue. Jangan sampai jadi mcm nie dah la.

p/s: Sape lagi yg ada pengalaman mcm nie? Gunakan akaun sosial anda dgn sebaiknya utk manfaat diri dan org lain....

1 Kritikan pedas:

  • May 6, 2011 at 11:02 AM
    n!da says:

    cemane nk mengurus nafsu tu?
    btau la kat sini. hehehe

    delete

Sila Tinggalkan Jejak Kaki Anda Di Sini

 

Journey of Youth Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger