Artikel bloggers

Friday, April 15, 2011

Remaja hidu pen marker ganti gam

,

Salam semua...

Sudah lama rasanya tidak menulis di ruangan blog nie. Kekangan masa dalam tempoh study di universiti sgt terasa sampai perasaan utk menaip pada keyboard laptop pun sudah begitu malas. Sekarang nie sudah mula bercuti jadi boleh lah berjinak kembali bersama rakan blogger utk berkongsi kisah di ruangan blog. Sharing is caring.

Aku nak berkongsi berita yg sempat diterjah di KOSMO seawal 3.53 pagi Jumaat nie. Sememangnya kita telah biasa dengar berita tentang amalan menghisap dadah dengan pelbagai trend. Jika dadah sebenar mahal dan sukar utk diperolehi, maka alternatif seperti gam dan minyak petrol menjadi sumber gantian utk mengkhayalkan diri.

Terbaru, Agensi Antidadah Kebangsaan (AADK) melaporkan alternatif terbaru remaja menghidu pen marker utk mengkhayalkan diri. Dengan harga pen marker yg murah dan mudah didapati di mana2 kedai runcit dan stationery stores, maka ia menjadi pilihan remaja utk dijadikan bahan hidu melepaskan gian.

Jadi pada satu sudut negetifnya, kumpulan manusia sebegini sememangnya tidak menghiraukan kesan negetif bahan kimia berbahaya tersebut pada kesihatan mereka. Namun dari sudut lain pula kita lihat mereka nie sebenarnya kreatif dan berbakat dalam memanipulasi suatu perkara atau lebih tepat lagi inovatif. Cuma sayangnya inovatif mereka tue disalurkan pada cara yg salah.

Rasanya banyak lagi cara mereka nie utk khayalkan diri. Ada juga aku pernah dengar mereka nie hidu tahi lembu. Tidak tahu pula bau tahi lembu dapat khayalkan kita. Pe pun harap2 benda sebegini tidak terjadi pada diri dan keluarga kita. Jauhi benda nie sebab langsung tidak beri manfaat sebaliknya kemudaratan hakiki.

Nak baca berita nie, klik sini.

p/s: Korang jangan tiru aksi pelik diorang nie pula ye....hehehe.

10 Kritikan pedas to “Remaja hidu pen marker ganti gam”

  • April 15, 2011 at 4:32 AM
    Syuk Ry says:

    wow.. skung pen marker plak..

    delete
  • April 15, 2011 at 4:33 AM
    zora says:

    ape jadahnye sume ni..dunia2...

    delete
  • April 15, 2011 at 4:36 AM

    la pen marker pown bleh mengkhayalkan ek?? ahahaha~ xsdar plak sume tu~ suke gk bau dye~ ahahaha~ tpi kalo bau lama2,,aish! xtahan la~ busuk!! ><

    delete
  • April 15, 2011 at 4:49 AM

    hahahaha macam macam . pelik pelik :D

    delete
  • April 15, 2011 at 4:51 AM

    baru tau marker pen tu boleh buat kte addict... sblm ni i sllu jgk hidu bau marker pen, tp xla addicted. xtau pun side effectny... btw, thanks for the info

    delete
  • April 15, 2011 at 5:04 AM
    ciksyeqa says:

    kelakar la..patutnye pen marker tu guna untuk conteng muka..dulu2 orang guna arang conteng muka.marker pun boleh la skrg..

    delete
  • April 15, 2011 at 3:33 PM
    nelly says:

    dah naik kesian dengan remaja cmni ~

    delete
  • April 15, 2011 at 4:35 PM

    macam ne puwn ada juga yer??.apa nak jadi dgn remaja zaman skrg ne...

    delete
  • April 15, 2011 at 7:49 PM

    laa , pelik pelik je remaja sekarang . pen marker pun nak hidu , rasenye busuk kot . haish . mintak-mintak dijauhkan . :)

    delete
  • April 15, 2011 at 7:51 PM
    aza says:

    isk2..pen marker pon jadi keja gak...

    salam ukhuwah dri aza...
    n aza dah follow

    delete

Sila Tinggalkan Jejak Kaki Anda Di Sini

 

Journey of Youth Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger