Artikel bloggers

Monday, June 06, 2011

Meatball IKEA tak halal ke?

,


Salam semua...

Apa kabar semua? Korang buat apa cuti2 panjang nie di umah? Kalau tolong mak bapak bagus la. Jangan asyik tolong abiskan beras dah la....hehehe.

Korang penah makan meatball di IKEA tak? Yang agak famous la aku rasa. Orang kata kalau gie IKEA tapi tak rasa meatball dia rugi la.

Setiap kali nak gie makan situ memang sesak la. Orang ramai memang berpusu2 nak merasa meatball IKEA tue. Bagi aku sedap la meatball n kuah dia tue.

Tapi sekarang nie aku dengar meatball dia takda sijil halal rupanya. So maksudnya status halal tue diragui la. So selama nie yang kita duk bantai meatball dia kemungkinan ada unsur bahan haram i.e khinzir. Rasa marah pun ada, rasa nak muntah pun ada. Tapi pe pun minta diselamatkan Allah dari benda2 mcm nie.

So korang da info pe2 pasal nie?

p/s: Harap pengusaha restoran makanan sensitif pasal isu halal bagi hormati umat Islam di Malaysia nie...

5 Kritikan pedas to “Meatball IKEA tak halal ke?”

  • June 6, 2011 at 3:38 PM
    Liyana Zahim says:

    Lau ragu2 tayahla mkn.. Skrg walopon disahkan halal tp ada yg tak halal.. Skrg sume kai rasuah.. So, beringatlah..

    delete
  • June 6, 2011 at 3:40 PM
    munga roses says:

    ehh betul ka tak halal ?? saya tak pernah lah rasa cuma kawan saya tuh selalu sangat nak pergi IKEA semata2 nak makan meatball dia =='

    delete
  • June 6, 2011 at 3:44 PM
    MJ says:

    kalau ragu jangan makan..

    delete
  • June 6, 2011 at 9:00 PM
    RedVixen says:

    buat meatball sendirik la... huhuhu

    delete
  • February 21, 2013 at 2:20 PM
    Anonymous says:

    After going over a few of the blog articles on your blog, I seriously appreciate your technique
    of blogging. I bookmarked it to my bookmark site list and will be checking back in the near future.
    Please check out my web site too and let me know your opinion.


    Feel free to surf to my homepage: continue reading
    My site > their web site

    delete

Sila Tinggalkan Jejak Kaki Anda Di Sini

 

Journey of Youth Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger