Artikel bloggers

Mari Ushar Promosi Hangat

Saturday, April 14, 2012

Berhenti Merokok!!!

,

Pada satu hari tue, ada dua orang sahabat bergelar Ali dan Abu nie keluar bersama utk rapatkan ukhuwah. Dah bagus niat diorang tue tapi pada satu ketika, Ali bertanya pada Abu;

“Abu, aku nak rokok sebatang?” minta Ali pada Abu.

“Laa.. aku ingat hang dah berhenti merokok. Bukan ke hang dah tau bahawa merokok itu merosakkn tubuh badan! Hang kan sekarang nie ada penyakit lelah yg kronik?” kata Abu.

“Aku memang sedang dalam proses berhenti merokok. Dan sekarang aku sedang dalam tahap pertama.”

“Apa tahap pertama itu?”

“Berhenti membeli rokok!”

Abu bermonolog dalam hati; Cit! Tak guna punya kawan.

p/s: Berhenti la merokok demi yg tersayang. Anda mampu mengubahnya.

panduan: hang (bahasa utara) = kamu

4 Kritikan pedas to “Berhenti Merokok!!!”

  • April 14, 2012 at 10:03 PM
    redlomo says:

    kelakor.. nyer.. elok la.. kalau dah berhenti membeli... pow member lak pulak ...

    delete
  • April 14, 2012 at 10:47 PM
    saya_arief says:

    haha. fasa pertama tuuu.
    ;)

    delete
  • April 15, 2012 at 10:39 PM

    ceh!! baik tak payah. haha.. kalau kawan gini jangan merokok depan dia kalau tak abih dia mintak nanti, n then dengan kawan2 dia sekali berenti merokok :P

    delete
  • June 26, 2012 at 12:01 PM

    kunjungan gan .,.
    saat kau kehilangan arah ingatlah masih ada yang menolong mu
    dan tetap berdoa mengharap untuk menemukan jalanmu.,.
    di tunggu kunjungan balik.na gan.,.

    delete

Sila Tinggalkan Jejak Kaki Anda Di Sini

 

Journey of Youth Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger