Artikel bloggers

Mari Ushar Promosi Hangat

Wednesday, December 29, 2010

Malam pertamaku dengan si dia.....

,
Sekali pandang tajuk nie memang daring gile kan...

Sori la pada sesape yg mengharap entri nie adalah sesuatu yg TUTTT

Nie cite tentang aku dan kereta viva terbaru aku...

Mase petang gie ambik tue memang hepi gile, bangga pun de walaupun tak beso mane pun viva nie or tak sehebat BMW pun. Namun aku beryukur gak. Penting tue.

Bila kali pertama aku masuk keta tue, aku menjerit kepuasan sambil cover line ushar2 sekeliling takut org kate gile lak. Akhirnya da juga keta sendiri bukan la keta mak bapak sendiri.

Pastu macam biase la cek sane sini then bila dah settle semua, aku drive blah dari situ menuju rumah. Mase bawak tue slow2 la, kete baru kan so jaga la skit. Keta korang awal2 macam tue jugak eh?

So petang tue aku kuar la jap ke midvalley dengan keta baru. Pemanduan ke midvalley terasa jauh lak sebab still bawak slow takut rempuh la. Sepanjang tue aku doa dan zikir banyak minta elak dari kemalangan ke. Kalau jadi tue memang nagis la aku, tak kan 1st day dah nak calar kot. Mintak simpang la.

Pas dah penat round midvalley aku balik dan setibanya di rumah, nie la masalah mula timbul. Aku nie student lagi, so tinggal di asrama la. Tapi asrama aku nie adalah rumah apartment yang orang awam pun duk gak. Kawasan situ pun macam tak bape selamat gak. So aku rase takut2 je nak parking keta bawah apartment tue.

Aku tau la sebaris dengan keta aku tue da la keta2 mewah yg lain i.e BMW, toyota Camry, lancer pun da gak. Diaorang relax je letak kete diorang situ. Tak risau pun orang nak kebas ke or nak kunci ngan mangga beso ke coz takpe la diaorang kaye. Aku nie sederhana income je, kete baru lak tue. Sayang OOOO nak parking situ.

Tapi nak wat macam mana. Kena parking gak kan. Tak kan nak angkut masuk umah skali kot. Kalau muat masuk dalam lift, memang aku angkut dah...hahaha. Tapi pastu selang bape minit dari kul 12 tangah malam sampai kul 3 pagi kot, kejap2 aku turun ushar bini kesayangan aku, sape lagi keta viva baru aku tue la.

Mesti korang rase aku nie obses kan...hahaha. Tapi pas kul 3 tue aku surrender coz ngantuk dah. So aku doa dan tawakal la pada Allah untuk jaga viva aku tue. Alhamdulilah samapi sekarang tak jadi pe2 yg buruk lagi. Harap tak jadi pe2 la sampai bile2.

So tue la storynye pasal viva baru aku. Thanks sudi dengar. Mesti korang kutuk kan...alahai viva je, kecoh la dia nie....hehe.

p/s: Jom pakat ramai2 beli viva. kecil bergaya & stylo. promote tue.

1 Kritikan pedas:

  • December 30, 2010 at 7:39 AM
    Sarah Abadan says:

    haha untung viva tu dpt tuan yg syg gile kat dia...tahniah viva! haha

    delete

Sila Tinggalkan Jejak Kaki Anda Di Sini

 

Journey of Youth Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger