Artikel bloggers

Tuesday, January 18, 2011

Isi minyak kete RM932? Betol ke nie?

,

Korang da kete, moto, lori or pe2 la yg guna pakai minyak petrol cap petronas, shell dan seumpamanye. So korang mesti da pengalaman suka duka disebabkan harga minyak yg x menentu nie (dh mcm dtg bulan lak...hehehe).

Well di Malaysia nie biase moto maybe isi la dlm RM5. Kete lak minimum RM10 la kan, if full maybe dlm RM70 kot bergantung pd bape beso tangki minyak tue. Tapi xde la smpi ratus2 kn? Confirm xde kan? If lori dan bas ekspres pun aku rase dlm RM300 gitu.

Tapi si mamat nie gie isi minyak kete dia bkn RM10 or bkn RM100, tp RM932. Banyak kan? Tapi bkn di Malaysia la. Benda nie jadi di stesen minyak Texaco, Chelsea UK. Dan dia isi pd kete mahal Bugatti Veyron. So logik la isi banyak tue.

Soalannye, kalau korang la skali isi je sebanyak RM932, korang pengsan x? Banyak tue, belum kira seminggu kena isi bape kali. Darab lak dgn bulan, dgn tahun...wah bangkrap tue.

Nak bace berita nie, klik sini

p/s: Pakai minyak masak je la, blh jalan x kete?hehehe

10 Kritikan pedas to “Isi minyak kete RM932? Betol ke nie?”

  • January 18, 2011 at 9:47 PM

    hahaha..gamaknya pki bugatti dlm game je r....hahaha

    delete
  • January 18, 2011 at 10:58 PM
    cikShomel says:

    huhu...lg pon kat luar negara harga minyak ari2 turun naik.mahal x cam di Msia.agaknye isi RM5 kt Mysia = brp ye kt luar sne..dpt dua tiga titik je kot.huhu

    delete
  • January 19, 2011 at 2:39 AM
    RedVixen says:

    WWAAHHH! gilo! isi minyak pastu aku mati kebuluran! o.o"

    delete
  • January 19, 2011 at 9:17 AM
    deem says:

    gulp!!!(telan kuah megi kari)

    delete
  • January 19, 2011 at 9:21 AM

    mak aihh itu kalau kete kite tu boleh jadi stok utk setahun kot? ke lebih? haha macam2 laa.. ;)

    delete
  • January 19, 2011 at 11:43 AM

    Pergh, mau melimpah petrol dari tangki kereta kalau isi banyak tu.

    delete
  • January 19, 2011 at 3:43 PM
    lemolemo says:

    pergh..sonok lak aih kalu rm932 tu moto aku yang punya~~~XD

    delete
  • January 19, 2011 at 5:44 PM
    Syafiq Rosli says:

    mak aih..byknye

    delete
  • January 19, 2011 at 6:01 PM
    Haziq Yaacob says:

    tapi tgk jugak pendapatan rakyat diorg berapa :)

    delete
  • January 22, 2011 at 9:39 AM
    aisyah ahmad says:

    minyak masak pon mahal la dik..
    gune air lagi senang kot..kan3x..;p

    delete

Sila Tinggalkan Jejak Kaki Anda Di Sini

 

Journey of Youth Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger