Artikel bloggers

Friday, January 21, 2011

Wanita yg bersikap kewanitaan lagi mudah naik pangkat? Betol ke?

,

Wanita zaman kini dilihat semakin efektif dan berdaya saing serta mampu lakukan apa saja menyamai apa yg kaum lelaki mampu lakukan. Panjat gunung, redah lautan or hutan pun wanita skrg dah mampu buat.

Namun kini timbul satu persoalan. Antara wanita yg bersikap kewanitaan atau bersikap agresif, yg mana satu pilihan anda?

So nie ada satu kajian yg dibuat oleh para penyelidik Universiti George Mason di Virginia yg menunjukkan wanita yg lebih bersikap kewanitaan lebih mudah dinaikkan pangkat berbanding wanita yg bersikap agresif.

So kalau pompuan tue kelihatan ayu dgn baju kurung, sopan or pe2 yg termasuk dlm kategori kewanitaan, mgkn akan lebih dipandang orang especially kaum laki kot. Biase la kan, mesti la bos lagi minat nak wat jd secretary merangkap bakal isteri....hehehe.

So kaum wanita di luar sane, anda setuju dengan pendapat nie x or de hujah lain?

Nak bace berita nie, klik sini

p/s: Kaum laki mcm mane lak? Korang suke yg mane?hehehe

9 Kritikan pedas to “Wanita yg bersikap kewanitaan lagi mudah naik pangkat? Betol ke?”

  • January 21, 2011 at 12:27 PM
    DaK CoMoT says:

    ganas2 xbley erk??huhuu

    delete
  • January 21, 2011 at 12:33 PM
    misz beauty says:

    lembut ade bertempat...
    ganas pun ade bertempat...

    dah kalo nek gunung lembut2 memang ntah brp tahun la nak sampainye...

    dan kalau lembut sgt pun sampai dipijak org tak bley jgk..;-)

    delete
  • January 21, 2011 at 1:34 PM

    bukan saja naik pangkat kerja, tapi cepat juga naik pangkat daripada anak dara ke bini org dan ke seterusnya, mak orang, nenek orang dan di sayang orang :)

    delete
  • January 21, 2011 at 4:06 PM
    aNnE says:

    mgkin jugak kot..ada ke majikan yg suka dengan perempuan ganas..hahahaha

    tp mungkin ada antaranya yang suka kot..ekeke

    delete
  • January 21, 2011 at 4:57 PM
    syuwai says:

    erm.. betul kot.

    tp mesti lembut tapi tegas!

    delete
  • January 22, 2011 at 2:16 PM
    luvYOU says:

    sy setuju dgn misz beauty :)

    mksud bersfat lebeh kewanitaan bukanlah lembut suara, lemah gemalai bergerak
    mksudnya cume berwatak wanita ..tetapi agresif dlm menjalankan tanggungjawab
    kene cerdik, bijak, bersuara lantang tetapi masih dlm batas2 kewanitaan :)

    delete
  • January 22, 2011 at 2:54 PM
    asliner says:

    kalau bersifat kewanitaan tapi jiwa tak kental jugak tak bestlah..
    nnti senang orang pijak..
    kalau bersifat kewanitaan dan ade tegasnye lagi bgus!

    p/s: eh, tertegas dalam sifat kewanitaan pulak..(^_^)

    delete
  • January 22, 2011 at 5:23 PM
    Mr. TN_SkY says:

    hehe..setuju2..:p

    Newbies Susahkan Blogger Senior?

    delete
  • February 21, 2013 at 1:25 PM
    Anonymous says:

    Hey there, You have done an excellent job. I'll definitely digg it and personally suggest to my friends. I am confident they'll be benefited from this site.


    Feel free to visit my weblog :: loans no credit checks
    My website :: great point

    delete

Sila Tinggalkan Jejak Kaki Anda Di Sini

 

Journey of Youth Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger